Ovde ćeš naći odgovore na Često
Postavljana Pitanja (ČPP) u vezi sa Metabond proizvodima. |
P: Kakva je razlika između aditiva za ulje i oplemenjivača metalnih površina? |
|
O: Aditivi za ulje menjaju svojstva ulju, poboljšavaju jedno ili više njegovih svojstava. Često se koriste aditivi koji smanjuju unutrašnje trenje ulja (trenje između slojeva ulja) ili poboljšavaju deterdžentska svojstva ulja (čišćenje i sakupljanje taloga i čađi), a na tržištu nisu retke ni marketinške igrarije koje nemaju realna utemeljenja u praksi (čitaj - falsifikati).
Za
razliku od aditiva, oplemenjivači metalnih površina ne menjaju svojstva ulju. Oni hemijskim putem menjaju svojstva i kvalitet površina metala u kontaktu, čineći da ulje između tih površina stvori film koji se neće prekidati. Površina metala koju stvaraju oplemenjivači je glatka, ujednačena i značajno tvrđa zahvaljujući ugljovodonicima koji se vezuju za površinu metala u kontaktu.
Ukratko - aditivi menjaju svojstva ulju, oplemenjivači menjaju kvalitet površine metala u kontaktu. |
P: Šta dobijam upotrebom Metabonda, kakva je korist od njegove upotrebe? |
|
O: Metabond oplemenjivači metalnih površina čine da površina metala u kontaktu postane glatka, ujednačena i tvrđa, tada ulje mnogo efikasnije podmazuje bez prekida uljnog filma i trenje se na taj način smanji za 60%. Pošto je trenje jedan od najvećih uzroka gubitaka svake mašine, smanjenjem trenja štedi se energija i povećava se efikasnost mašine.
Time se smanjuje potrošnja goriva i emisija štetnih izduvnih gasova, povećava snaga i produžava radni vek mašine. |
P: Koliko se smanjuje potrošnja goriva a koliko se povećava snaga motora? |
|
O:
Zahvaljujući promeni svojstava i kvaliteta površina metala
u kontaktu, smanjuje se trenje za 60% a time i potrošnja
goriva za 3÷10%, zavisno od kvaliteta goriva, stanja i
režima rada mašine. Istovremeno se povećava snaga za 3÷7%.
U tabeli ispod vidi se snaga motora pojedinih modela vozila
pre i posle upotrebe Metabonda, i pređena kilometraža tokom
testa. |
Tabela izveštaja o izmerenoj snazi motora pre i posle upotrebe Metabonda.
Izvor podataka - LOTEC GmbH | Kolbermoor | Deutschland | www.lotec-gmbh.de
P: Koji Metabond preporučujete za novi motor? |
|
O:
Za motore putničkih i lakih dostavnih
vozila bez obzira na starosnu dob preporučujemo
Metabond ECO. Za motore teretnih vozila
(kamioni, autobusi, traktori, kombajni,
bageri) bez obzira na starosnu dob preporučujemo
Metabond TRUCK.
Za motore kojima treba rešiti
problem povećane potrošnje ulja preporučujemo
Metabond OLD SPEZIAL. |
P: Koji Metabond da sipam u rezervoar za gorivo? |
|
O: Ako imaš benzinca koristi Metabond MEGALENE, a ako imaš dizelaša onda Metabond MEGASEL, bez obzira da li imaju turbo punjač i bez obzira koju vrstu benzina ili dizela koriste. |
P: U kojem procentu se upotrebljavaju oplemenjivači kod goriva? |
|
O: Metabond Megalene i Megasel se do prvih 200 lit potrošenog goriva mešaju na svakih 40 lit goriva sa 20 ml Metabonda, a posle potrošenih
200 lit goriva na svakih 40 lit sa 10 ml Metabonda. U slučaju ne dobijanja očekivanih rezultata zbog lošeg kvaliteta goriva potrebno je duplirati meru Metabonda u gorivu.
|
P: U kojem procentu se upotrebljavaju oplemenjivači kod motornog ulja? |
|
O:
Kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem za prvu upotrebu
sa novim uljem potrebno je 5÷10% Metabonda od ukupne zapremine
ulja.
Kod druge i svih narednih zamena ulja potrebno je 2,5÷5%
Metabonda. Da bi nivo oplemenjivača metala u motoru bio
efikasan i koristan, potrebno ih je dodati u novo ulje
na svakoj sledećoj zameni ulja. |
Za sva pitanja nazovite nas na brojeve telefona » Kontakt
|
|
|
|